lördag 11 oktober 2008

Varför?


Lite naivt, åkte barnen och jag mot stora köpcentrat i stan och nyinvigda BR butiken. Barnen skulle få köpa LEGO för sina egna pengar. De hade 50% på allt LEGO idag. Vi var där 5 i 10. Massor av människor hade samlat sig utanför. Vi ställde oss snällt vid kravallstängslet och inväntade vår tur att få gå in i butiken. Kaos är ett milt uttryck för vad som utspelade sig inne i butiken. Vuxna människor är inte riktigt kloka, som gamar kring ett dött djur. En man i 60 årsålderna tränger sig förbi stängslet på fel sida och smiter in i butiken, mitt framför mina barn, som snällt står och väntar.

50 minuter senare, varav 40 minuter i kö för att betala, går vi ut. Barnen är nöjda. Lilleman med ett Star Wars skepp och en Indiana Jones byggsats och Slarvan med ett stall. Jag shoppade några julklappar till Lilleman. Duplot hittade jag inte och någon bensinstation, som Slarvan ville ha, fanns inte kvar. Men jag orkade inte slåss och knö mig runt bland alla männsikor. De slet byggsatser ur varandras händer. Det är synd om människorna...

Inga kommentarer: