onsdag 21 januari 2009

Det VAR bättre förr

Loggar in på Fejan och hittar min 18 åriga kusin taggad i ett album döpt till Efterfest.
Han hånglar med en blond tjej i en soffa. Bilden är oskyldig, men det är klart att jag hade kanske inte varit jätte glad om det var jag på bilden...
Då slår det mig att vilken djävla tur det är att digitalkameran, mobilkameran och hela djävla internet inte fanns på min tid. Det hade kunnat sluta hur som helst.
För det är inte bara min kusin som hånglade i 18 årsåldern. Det gjorde jag också. Sedan stod jag på händer också och spelade klädpoker, drack punkbärs och skrek bira, bira, bira, bärs, bärs, bärs!
Ofta.
Lite för ofta.

3 kommentarer:

Stark och fri sa...

Så sant, men jag har hört att det finns något som heter scanner...
hehe!

Ke.Li sa...

Tänkte inte på det...
Men man hade ju inte en kamera i fickan 24/7, som man har idag.

En Lisa... sa...

Nä, men nåra bilder finns ju sparade... hehe!