fredag 9 januari 2009

Let the show begin!

Ikväll drar det igång igen. Let´s dance.

Jag undrar vem jag skall heja på i år?
Det lutar år Kitty, bara för att jag diggar hennes stil. Hade jag varit lite tuffare, så hade jag varit mer som hon.

Jag undrar vem jag skall störa mig på i år?
Förra året var det Tilde Fröling och hennes partner.
I år kanske Blodin-Bella, just för att det är det hon är. Det är inte snällt, men jag är inte alltid snäll. Eller kanske Bagge-tanten. Bara för att hon är smal, snygg och framgångsrik. Allt som jag inte är... Sånna är vi kvinnor - missunsamma, eller i alla fall jag.

Mannen hävdar att det är mycket lättare för tjejerna att lära sig dansa så det ser bra ut i Let´s dance. Männen är ju de som skall föra. Detta diskuterar vi varje år. Jag är en kvinna som inte kan dansa och jag hyser stor respekt för de som vågar lära sig - offentligt.

Inga kommentarer: