torsdag 15 januari 2009

Våga vägra!

Bild från www.shop.hm.com

Lilleman har äntligen kommit in på barngympa. Vi har försökt att få plats i flera år.
Igår var det dags. Lilleman och 14 småtjejer. Lilleman var klädd i Slarvans gamla svarta shorts och sin Zlatan-tröja i blått och svart. Alla småtjejerna hade rosa gympadräkter med volang och var barfota eller försedda med sockeplast. Lilleman stod ut, helt klart.
Jag lovar att aldrig klä Lillisen i en rosa volanggympadräkt, på heder och samvete!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Bra Lilleman, bra mamma! Ack ja! blir man trött eller blir man trött? Är det - rosa - verkligen alla flickors dröm?... I så fall: OK!!
Molli

Anonym sa...

Håller med men en grej bara. Bestämmer du verkligen över Lillisen?! Jag tycker hon är rätt bra på att bestämma själv, hehe.

Kram Stina

Ke.Li sa...

Okej syrran! Nu vet jag vad Lillisen får i julklapp nästa år.

Anonym sa...

Simon ville prova Alice luciaklänning men den åkte av fort!

Anonym sa...

Och Joakim gick på kvällsgympa många år. Han tyckte det var jättekul. Fast här var det blandad tjejer och killar.

En Lisa... sa...

Heja Lilleman!
Jag gick på gympa tillsammans med Petra T när jag var sisådär fem-sju år. ALLA de andra tjejerna hade fina gympadräkter med volang (inte lika påkostade som dagens dock) utom jag som hade en ärvd utan volang som dessutom var för stor. I och för sig fick det mig att vilja vara ännu bättre för att kompensera för min fula dräkt, men om jag fick en dotter som ville ha en volangdräkt skulle jag ha väldigt svårt att neka. Och vill Holger ha en ska ha en få en ögonaböj!

Ke.Li sa...

Jag tror att mitt äldsta barn hade en ärvd sån där dräkt. Men jag tror att jag inte hade matchande skor, så det fick bli shorts och linne. Jag vet faktiskt inte om det där matchandet är så djävla mycket bättre!

Anonym sa...

Nu har jag äntligen hittat till din blogg!

Föreslår att du följer med ut och käkar med oss andra Lunden-pinglor (nuvarande och föredetta sådana) imorgon lördag. Och varför inte i en liknande stass som den på bilden?! (Fast utan sockeplasten kanske...)

Kramar!

Ke.Li sa...

Välkommen Ulrika!
Tack för inbjudan! Ni vet vad en avdankad 3 barns mor behöver! Men just nu sitter vi och tömmer frysen på mat och inväntar barnbidraget. Här är det fattigt just nu!