lördag 17 januari 2009

Förändring?

I år skall jag läsa böcker.
Inte bara skönlitterära böcker utan också kurslitteratur.
Jag skall byta ut Mix Megapol mor P1.
I år är året som jag skall bli allmänbildad.
I år skall jag byta CSI och Bygglov mot Kunskapskanalen.
Jag skall titta på partiledardebatter och engagera mig i Almedalsveckan.
Kanske jag skall klippa mig och sluta färga bort det gråa.
I år skall jag köpa dyra kläder med bra kvalitet och sluta köpa toppar på HM.
Jag skall investera i ett par svarta skinnstövlar och kasta mina mockastövlar från 2001.
Jag kanske skall starta en ny blogg med dikter och allvarsamma betraktelser av vår värld.
Eller inte.
Men jag skall läsa i år i alla fall.
Några deckare och lite chick lit...

5 kommentarer:

Tudorienne sa...

Shit här händer det grejer. Kanske en prenumeration på Fokus? P1 is the shit!

Anonym sa...

Fast allvarligt, du behöver ju inte bli boring för att nån råkade nysa en ålderskris över dig. (Jag-fyller-40-nästa-gång-och-jag-ska-växa-i-det)

Fast det med dyra kläder och skrota HM lät bra. Jag kanske också ska satsa på kvalitet. Fast inte mammakläder, då duger HM bra!

Kram Stina

Ke.Li sa...

40 års kris som 33 åring? Nja.
Men jag vill gärna vara smart.
Allmänbildad.
Snygg.
Rik.
Framgångsrik.
Typ.

En Lisa... sa...

Du kommer inte ångra bytet till P1 - det är fantastiskt, man blir glaaaaad och lär sig saker på köpet.

Anonym sa...

Okej, om du ökr på med den här förändringen kanske du slipper 40-årskris:)

Stina