onsdag 28 januari 2009

"Jag vill bara ha en hemma-dag..."

Jag är lite blödig när det gäller mitt äldsta barn. Hon tittar på mig med sina ledsna hundögon och de tar tag i mamma-hjärtat direkt.
Hon ville vara hemma idag.
Ville bara vara.
Hade lite ont i halsen, kanske.
Hon vill inte vara på fritids.
Hon vill inte gå på simträning på lördag morgon, då vill hon ligga i fåtöljen och titta på morgon tv.
Jag tvingade iväg henne till skolan efter att ha konstaterat att hon inte hade feber.
Sa att, jag gillar mitt jobb och vill jobba. Att gå hem själv efter skolan kommer dröja minst ett år.
Någon fysiks aktivitet måste hon ha. Simträningen är toppen, trots att den är på en så okristlig tid på lördag morgon.

Hon har inte haft feber på flera år om man ränkar bort febertoppen i 45 gradig värme på Kreta 2007. Hon är aldrig sjuk längre. Känns det lite raspigt i halsen går hon igång på det. Hon vet inte hur en halsfluss känns.

(Efter det här inlägget kommer hon ligga i influensa i 2 veckor. Men sånt är livet...)

Inga kommentarer: