fredag 13 mars 2009

Att kunna välja bort - eller inte

Jag har mycket på agendan.
Det är jag själv som bestämmer vad jag skall göra.
Jag vill gå ut ikväll med mina nya väninnor i stan. Det är viktigt för mig.
Jag vill plugga och göra bra ifrån mig på mina kurser. (Inlämning på bägge i mitten på nästa vecka.) Det är viktigt för mig.
Jag vill städa hemma inför kalaset imorgon. (Det kan Mannen göra med hjälp av barnen. Förresten så är det aldrig särskilt skitigt hos oss.)
Jag vill klippa träden och samla ihop skräpet. Men det funderar mamma på att göra, åt mig.
Jag vill delta i allt och ha stenkoll på alla presenter och inköp och logistik kring barnens födelsedag, även om jag inser att det blir bra även om det är dammigt, för lite mat och trångt.

Mitt dygn har 24 timmar precis som alla andra. Och det blir bra som det blir. Jag önskar att jag kunde vara lite mer "laid back" och cool.

5 kommentarer:

Chrissan sa...

Känner igen det där....har just vart på 2 anställningsintervjuer och har lagt fram detta "duktig-flicka"-syndrom som en svaghet, men som jag jobbar på...både hemma och i jobbsituationer...

Tudorienne sa...

Prioritera utgång och plugg, så löser sig resten tror jag.

UlGu sa...

Prioritera dig själv denna gången. Barnen är nöjda bara det blir kalas. Städa efter kalaset istället.
Ha en riktigt skön helg.
Kram

Anonym sa...

vilken svår balansgång det är. Men du klarar det!

Anonym sa...

Å, Kerstin har du sett Mia och Klara någon gång på svt (söndagar kl 20)? I senaste avsnittet (tror jag) var det föräldramöte i skolan. Fröken beklagade att flickorna i klassen tar för lite plats, de är snälla och låter pojkarna ta plats. Då häver Tabita upp sin röst och säger att flickorna är nog så där snälla för att deras mammor är så duktiga. Hon fortsätter med att säga att det vore bättre för flickorna om de fick se sina mammor inte vara så duktiga utan nöjda med sina liv, om de fick se sina mammor njuta. Och så avslutar hon med: Det vore bättre för flickorna om deras mammor inte var så duktiga utan fuktiga (ja,hm, så sa hon! Fröken harklade sig och sa att det var dags för kaffe...
Jag har gått om kring och fnissat åt detta. Tabita är klok mitt i alltihop!
Kram