måndag 23 mars 2009

Irritationsmoment

1. På Intercity tåget i Örebro kliver två 20-25 åringar ombord. En tjej och en kille. Tjejen har lite flumstuket; midjelångt rödaktigt hår, tjocka strumpbyxor med där en maska har gått, blommig tunika klännig, skarf, tygväska och osminkad. Killen tittade jag inte så mycket på, det var en helt vanlig kille i storlek lite större.
Tjejen snackar hela tiden. Hela tiden. Hon är inte tyst ens för att hämta andan. Hon frågar killen något väntar inte på svar utan avbryter hela tiden. Jag fick allergiska utslag innan Örebro Södra... Hon är hobbypsykologen from hell. Jag hatar sånna tjejer. Dom är bara så jobbiga.
"Jag har inga egentliga vänner." (No shit Sherlock!)
"Jag renar mig själv andligt varje ny relation." (Okej?)
"Du är ju så fördömande. Men du är det på ett bra sätt. Du kommer undan med det för att du är så osäker." (Grabben dra, innan det är försent!)

2. Senaste Robinson boken från biblioteket saknade de 2 sista kapitelen. Jag letade i varenda boksäljande affär runt city i huvudstaden och ingenstans fanns boken att få tag i. Slut hos förlaget säjer dom på Akademibokhandeln. Surt.

3 Lillisen är superförkyld. Hosta och snuva. Jag har inte lust med sura nätter.

Inga kommentarer: