lördag 7 mars 2009

Principfast

Jag visar inte barnens ansikten på bild. Men det behövs ju inte eftersom de 2 yngsta är kopior av mig.

Jag, i köket i hemstaden, 1978. 3 år i en t-shirt som man idag kan köpa en kopia av hos Lindex. Lillisen har också hemklippt lugg, men hennes är lite rakare än min... Underbara älskade hängslen! Och med kinder mjuka som persikor, säger min pappa.
På bilden syns min mor, men det skulle lika gärna vara Ninne. Någonstans i Småland 1977. Och jag, men det skulle lika gärna kunna vara Lillisen. Första skolkortet. Med blus och hemstickad slipover. Kortklippt och fräknar. Lilleman är så lik mig. Men så otroligt mycket sötare. Persikokinderna hänger dock med...

7 kommentarer:

Tudorienne sa...

Åh mitt hjärta! Du är så söt och dina barn är så söta! Ni är jättelika. Men det har jag alltid tyckt.

Anonym sa...

Sötare??! Finns inte!! Lika söt möjligtvis, för mina barn är sötast! Så är det! Barnbarnen kan vara lika söta. Så är det förstås. Barnbarnen är ljuvliga, jättesöta, charmiga, vakna och intelligenta: de påminner så om sina föräldrar! Men de är inte sötare, säger helt objektivt
Ma

Anonym sa...

Oh. så fina kort. De två yngsta är verkligen kopior av dig. Glada, pigga barn.
/Lena

En Lisa... sa...

Åh vad roligt att se det kortet! Känns som igår.

Anonym sa...

Söööötnos! =)

Ninne sa...

Åååh vilka mysiga bilder!!!

Ninne sa...

Och t-shirten högst upp är GRYM!!!!