onsdag 4 mars 2009

Det där med att säga nej...

Då var det dags igen.
När jag skulle hållt käft eller helt enkelt sagt nej så glappade munnen igen och saker hamnar i mitt knä...
Jag arbetar 75%, har 3 barn, en man som reser i jobbet, en man som reser i jobbet med vår enda bil. Jag cyklar. Jag läser två 7,5 poängskurser under våren. Vi renoverar kontinuerligt vår 50-tals villa och har nu kommit till köket. Jag har blivit skydds- och brandombud på jobbet. Jag sitter med i samverkans gruppen, likabehandlingsplansgruppen, och Enhets-gruppen på jobbet. Jag lyckades bli föräldraråds representant på både skolan och förskolan.

Och nu sitter jag även i valberedningen för Lärarförbundet i vår kommun. Men nu räcker det. Från och med nu skall jag säga nej. Eller typ, kanske.

3 kommentarer:

Chrissan sa...

Du får träna dig varje kväll framför spegeln! ;)

Anonym sa...

du tar ju priset...hoppas det är trevliga sammankomster och gott GI-fika med alla de dära grupperna

Kram Stina

Anonym sa...

Min räddning är att helt enkelt inte gå på tillställningar där någon ska bli vald.... :-)