torsdag 20 augusti 2009

Blogg-lista

1 - Hur länge har du bloggat?
Sedan april 2007

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Jag läste främt familjelivsbloggar och tänkte att det där kan väl jag också...

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Jag klickade runt på massor av olika bloggar. Men jag var kanske främst imponerad av min syster.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Jo, alla är vi barn i början. Men jag tycker fortfarande att det inte är normalt att 4 åringar leker att de kastar handgranater...

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
ca 25

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Det är främst dagboks- och familjelivsbloggar.

7 - Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Jag kommer inte på någon direkt.

8 - Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Jag gillar Sus och Ting.

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
De tycker det är kul.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja i allra högsta grad.

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Nej, jag tycker att jag håller en jämn nivå. Det är skillnad på att vara privat och att vara personlig.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Sex. Min mamma och pappa läser bloggen (och min man).

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Till 10%. Det mesta är för min egen skull. Jag gillar att blogga och gör det mest för min egen del. Innan jag bloggande skrev jag 10 årsdagbok. Nu har bloggen ersatt det behovet.


14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Ja.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej.

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Det beror nog på vad man skriver...

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?
Nej

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Jag kan inte se några direkta nackdelar.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Ja

2 kommentarer:

Sus sa...

=0) Men! Vad roligt!! Jag gillar dig!

Listan ska jag ta itu med i helgen.
Verkar kul!

Ting sa...

Åh!
Första gången jag här!
Hittade hit via din länk.
Kommer tillbaka!
=O)