torsdag 6 augusti 2009

Att trivas med sig själv

Inatt sov jag ensam i huset.
För första gången.
Vi har bott här i snart 3 år.
Mannen har semester och tagit med sig barnen till svärmor över natten.
Så vad gör jag när jag får bestämma helt själv.
Jo, jag kompar ut och åker via stan och shoppar lite på vägen hem.
Sedan tvättar jag några tvättar.
Plockar med rena tvätten och grejar lite på barnens rum.
Dammsuger.
Sedan väljer jag världens sämsta film att titta på samtidigt som jag äter ostbricka framför tvn.
Sedan inser jag att det är jag som måste vattna nysådda gräset. Fan!
När allt är gjort sätter jag mig med laptopen på altanen med ett glas rosé och toksurfar i 3 timmar + lite spel på fejan.
Sedan somnar jag sött och sover som en gris.

Idag kommer dom hem! Jippi!

2 kommentarer:

AnnaSv sa...

Vad ljuvligt att få vara ensam hemma! En dröm!

Jag var ensam hemma en vecka för några år sedan, innan lillebror föddes. Då åkte familjen ner till Turkiet en vecka innan mig. Underbart!!!

Kram,
AnnaSv

Ke.Li sa...

Shit! Vi har visst bara bott i huset i 2 år...