fredag 7 augusti 2009

Dagen som gick, kvällen som kommer

På förmiddagen stod jag med ändan i vädret och drog upp sjukt mycket ogräs i vår ogräsmatta. Och jag klippte gräset. I hettan, men det var helt okej. Sedan drog vi till Thai House och åt lunch. Eller Mannen och jag åt. Lilleman hade "fikat" hemma hos Stefan, trots att jag sa, det sista jag gjorde, att han inte skulle äta där eftersom vi skulle käka ute tillsammans. Men mat är ju vägen till mannens hjärta och Lilleman äter när det bjuds, dock inte på fina thairestaurangen. Slarvan petade lite i nudlarna och riset med sötsur sås och sa: "ÅH! Vad gott!"
Lillisen var trött och ville bara drick läsk och äta majskorn med fingrarna.
Man kan lungt säga att Mannen och jag lackade ur...
Nu har vi haft vattenkrig och har installerat den roliga raketen, så nu är vi på lite bättre humör. Nu väntar grill och imorgon ännu en Stockholmsresa för mig. Tredje helgen på raken...

4 kommentarer:

Sus sa...

Vad konstigt det här känns att skriva...men...
Välkommen till Stockholm!

Ke.Li sa...

Tack!

Tudorienne sa...

Du är så välkommen!

Ninne sa...

det där med maten sammanfattar vår sommar till 100%. Bara Saga som är nöjd:)