torsdag 15 oktober 2009

Cheesecake oskuld

Till helgen skall vi ha gäster. Gamla vanliga gäster. Några av våra favoriter, eftersom det är ett opretentiöst gäng som träffas. Det gör inget om det inte är perfekt. Bara blanddrickan är kall och rödvinet lagom varmt. En film och snacks till barnen så passar dom sig själva.

Men på lördag skall jag slå på stort.
Jag skall göra efterrätt.
Jag skall göra cheesecake.
Jag har aldig gjort en cheesecake i hela mitt liv.
Jag skall till och med göra 2.
En GI-variant till mig och en vanlig hederlig till dom andra.
(Ulrika! Maila gärna ditt bästa recept till mig!)

4 kommentarer:

UlGu sa...

Jag skall strax maila dig receptet.
Kram

UlGu sa...

Skickat
Lycka till!!
Kram

Ninne sa...

Men skämtar du med mig? En kvinna i din ålder...trodde inte det var möjligt. By the way är Ma's recept oslagbart.

Kram!
Och jag blev sugen...

Anonym sa...

Oh, jag längtar....
/Lena