torsdag 8 oktober 2009

En lista från Annica

I värsta bloggtorkan (eller så är det lite fullt upp just nu) kan det vara bra att skicka in en lista! Lånad från Annica.

1. Hur gammal är du om fem år? 38 år, men fyller 39 om en månad
2. Vem var den sista du träffade? Lillisen
3. Hur lång är du? 165 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Som jag inte sett förut: Män som hatar kvinnor. Annars var det HSM 2 (för 25 gången). På bio: Mamma Mia, med Sanna hösten 2008.
5. Vem ringde du senast? Inger på jobbet, för att be henne meddela Anna att jag är hemma idag och vabbar.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Bra! Vi hörs ikväll." till Conny i min projketgrupp.
7. Vad är dagens planer? Ta hand om Lillisen och hoppas att magåkomman inte utvecklar sig till en värre historia än vad det redan är. Blogga, plugga, tvätta och laga mat och ringa några samtal.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka sms.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta sedan 1973.
10. När såg du senast din mamma? I går, då vi var i hemstaden och åt födelsedagsmiddag.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? Klockan 06:50 ringde klockan. Jag gick upp 07.30. Men då hade jag, för ovanlighetens skull varit vaken 3 gånger i natt med Lillisen.
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja, jag och Fi hittade en ihjälfrusen katt, typ 1983.
14. Vilken är din favoritplats? Mitt hem. Kungshamn. Kreta. Göteborg.
15. Vilken plats föredrar du minst? Tågstationen i Hallsberg.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Nytt jobb, stora barn, bra ekonomi, kanske en liten ny hobby, semestrar i solen varje år.
17. Vad skrämde dig som barn? Tjuvar och mördare.
18. Vem fick dig att skratta senast? Lillisen alldeles nytt, när hon försökte berätta något som jag inte fattade något av och hon suckade och sa: Men Mamma, fatta!
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej. Min första var Fantasi med Free Style.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både ock.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Trosor
22. Hur många kuddar har du i sängen? 3
23. Hur många landskap har du bott i? 3, jag har flyttat mycket mellan 17 och 33.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, men kanske främst dagen efter.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota inne. Skor ute.
26. Är du social? Lite sjukligt mycket.
27. Vilken är din favoritglass? Carte Dór: Crema di Mascarpone
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Dra iväg till solen. Investera i fönsterrenovering. Leja bort renovering av badrummen. Shoppa.
29. Tycker du om kinamat? Ja, mycket.
30. Tycker du om kaffe? Ja, mycket.
31. Vad dricker du till frukost? Till vardags: ingenting. På helgen: först the och sedan 3 koppar kaffe.
32. Sover du på någon särskild sida? Jag sover till höger.
33. Kan du spela poker? Nja. Det beror på vem du frågar. Jag tycker att jag kan ganska bra.
34. Tycker du om att mysa? Ja
35. Är du en beroendemänniska? Jo, det är jag väl. Just nu är jag beroende av att få sova på nätterna.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha fler barn? Nej. Jag är nöjd med de 3 jag har!
38. Kan du några andra språk än svenska? Ja, engelska och jag förstår danska och tyska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej
40. Föredrar du havet eller en pool? Det beror på omständigheterna. Men jag gillar att bada ganska varmt. Typ, Kreta varmt.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder till barnen, inredningsprylar och god mat.
42. Äger du dyra smycken? Dyra för mig, ja, några halsband och vigselringen. Presenterna jag fick av Mannen när barnen kom.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Fil och flingor.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Mannen jag är gift med.
46. Välj ett ärr på din kropp? Det på knät. Cykelolycka i Ätrandalen.
47. Vad har du för ringsignal? OLWs Fredagsmys.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja en knyttröja.
49. Flirtar du mycket? Nej. Jag kan inte flirta. Det har jag aldrig kunnat.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? På syrrans bröllop i somras på Borgila vid Södra Mälarstrand i Stockholm.
51. Kan du byta olja på bilen? Nej
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej
53. Vilken var den senaste bok du läste? Villa Bonita av Karin Brunk Holmqvist
54. Läser du dagstidningen? Ja
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej inte för tillfället. Måste önska mig en sådan i födelsedagspresent!
56. Dansar du i bilen? Nej, men jag sjunger.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix Megapol.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En inköpslista. Jag är en listmänniska.
59. När var du i kyrkan senast? I maj på en konfirmation.

Orkar ni så här långt? Då kanske ni orkar hänga på?!

3 kommentarer:

Tudorienne sa...

Vilken tidningsprenumeration skulle du bli glad för då?

Ke.Li sa...

Inredning
Eller ett vuxen dam-magasin.

En Lisa... sa...

Jag hänger på, lite i efterskott.