fredag 9 oktober 2009

Förolämpad eller smickrad?

Igår fick jag reda på, av en klasskompis, att en av mina andra kursare trott att jag var en hästtjej. Eftersom jag var precis som en.
Hur är en hästtjej?
Eftersom jag högst ogillar 4-benta djur så måste jag ju se det som en ren förolämpning.
Luktar jag skit?
Är jag blond?
Är jag insöad på mitt för andra helt ointressanta intresse?
Har jag skit under naglarna?

Betyder hästtjej: frammåt, glad, roskindad, social och söt?
Ja, då är det ju självklart att jag är en hästtjej!

Man måste ju undra, eller hur?

5 kommentarer:

Ninne sa...

HAHA!!!
Måste fundera själv, vad ÄR en hästtjej??

MaBo sa...

Kerstin, du blev smickrad! En hästtjej är en som inte tvekar att kavla upp ärmarna och JOBBA, en som jobbar på trots att det tar emot, en som först jobbr på och sen slappar om det blir tid över, en som inte är rädd för "skit under naglarna". Samt pålitlig, idog och passionerad. Typiska "doers".

Tudorienne sa...

Ja jag tror att en hästtjej är en glad, käck, orädd typ. Men du och hästar ... he he he.

Ke.Li sa...

Tack! Nu känns det bättre!

Anonym sa...

Hmmmm....vadå blond?....