onsdag 21 oktober 2009

Hur gör ni?

Skall ni vaccinera er?
Skall ni vaccinera era barn?

10 kommentarer:

Monica sa...

Vi ska vaccinera oss!!
Hälsa..

AnnaSv sa...

Velar för fullt...

Jag, troligtvis inte.
Barnen, troligtvis.

Min sambo ska vaccinera sig och han tycker självklart att barnen ska vaccinera sig de också. Men jag vet inte, jag...

Tudorienne sa...

Jag gjorde't idag.

Anonym sa...

Nej, varken vi eller ungarna. Det finns nackdelar med allt vaccin och detta är dessutom testat och producerat i all hast. Dessutom så luktar det kollektiv hysteri här - DET kan man bli sjuk av!

Madlar sa...

Absolut vaccination! Förstår inte riktigt tanken att vaccinera barnen men inte sig själv? Om den vuxne kroknar, ska de friska barnen se efter den sjuke då eller? Nej, alla eller ingen!
Visst är det hysteriskt o olika länder har tagit olika beslut. Något av de nordiska länderna vaccinerar enbart prioriterade, anser att vanliga "friska" klarar en ev. flunsa.

Stark och fri sa...

Vi ska vaccinera oss. Jag är lite för rädd för att bli sjuk i något som många andra blir sjuka i samtidigt, det lär väl inte finnas en järnlunga kvar när det är dags för mig!
Vår minsting är för liten för att vaccineras men resten i familjen ska. I vår kommun kallas hela familjer utifrån skolbarnen. Och eftersom vi har ett barn i förskoleklass så vaccinerar vi oss i första "skolsvängen".

Jag och mina små sa...

Ja på båda frågorna.

Sus sa...

Jo..ja...jo...jag tror det...
Men nu är jag redan sjuk, men tror inte att det är svinet..

Ninne sa...

Jag tycker INTE att det är självklart att man ska ta sprutan. Vi har ju minst ett barn som inte kommer att få vaccin. För hennes skull kan jag ta skiten men jag tror att man kan sprida smittan vidare även om man inte blivit sjuk själv. Alla diskussioner och TV-debatter utgår från att man inte smittar om man tagit vaccinet, det tror jag är svammel.

Velig...jag vill helst inte...

Anonym sa...

Inget vaccin här inte!....Kollektivhysteri!