onsdag 28 oktober 2009

Växjö

Jag åker till Småland idag. Lämnar barn och man hemma och åker och utbildar mig lite på Universitetet. Den andra träffen med mina yrkeslärarakollegor står på schemat.

Jag har tillbringat en del tid i Växjö, eftersom min mammas familj bott där under en längre tid. Min morfar och mormor ligger begravda där. Nu slumpar det sig så att det i dagarna är 30 år sedan min morfar gick bort och tidigare i höstas 5 år sedan mormor lämnade oss. Så nu har jag packat ner 2 ljus i resväskan och det skall göras en omväg till kyrkogården. Omväg och omväg, förresten. Kyrkogården ligger ju mitt i stan. Efter det skall jag gå och sätta mig på Harrys på Norra Järnvägsgatan 8, eftersom det var i det huset dom bodde och ta mig ett glas rött.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hälsa mormor o morfar från mig
kram Stina

Ke.Li sa...

Skall jag absolut göra.

Tudorienne sa...

Hälsa från mig med!