tisdag 27 oktober 2009

Sjukt många samtal

Lilleman är febrig, som sagt.
Det sätter ju en massa andra saker i rullning.
I söndags sms:ade jag först en vikarie och sedan en annan vikaries mamma (jag måste verkligen skaffa pojkens nummer).
Igår fick jag ju sådeles ringa:
1. Fritids
2. Dagis
3. Jobbet
4. Jobbet igen ang. att jag blir hemma idag också.
5. Min syster ang. att vi inte kan träffas p.g.a smittorisk på hennes lilla 4 månaders.
6. Min mamma och meddela att vi inte kommer i kväll för att sova över till onsdag.

Vad jag inte gjorde var att:
1. Ringa expeditionen på jobbet och meddela att jag vabbar.
2. Anmäla tillfällig föräldrapenning hos FK.

Det innebär att jag måste göra följande idag:
1. Maila exp:en på jobbet.
2. Anmäla tfp hos FK och fylla i det extra fältet om varför jag anmäler för sent.
3. Ringa fritids och fråga när Slarvan skall vara på skolan för att hinna åka med på den roliga utflykten + sjukanmäla bror, igen.

Så då var ju den här dagen fulltecknad...

Att jag sedan ringde min farmor för att snacka bort en timme, var något jag gjorde av egen fri vilja.

3 kommentarer:

Sus sa...

Har inte ni någon chef..eller är du det?

Ke.Li sa...

Vi har alltid fixat kortare vik själva.
Och jag är min egen boss - om det är det du menar!
Alla är slavar under Försäkringskassan!

Sus sa...

=) Jag förstår.