lördag 15 december 2007

Haveri

Nu har datorn kraschat igen. Kraftutryck * flera. Mannen har lyckats rädda filmer, musik och alla bilder fram till maj 2007. Vad är det som gör att datorn inte hittar bilder inlagda efter maj? Teknikens under, eller vad?
Nu är det bara att ringa upp stora syster, som av en händelse har alla våra Greklandsbilder, bröllopsbilder och kanske några små händelser innemellan. Hon får bränna ner alltihop på skiva. Sedan behöver varken mannen eller jag nån mer julklapp. En skiva med vårt liv 2007, räcker gott.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Ett tips från en gammal räv... Skaffa en extern hårddisk.
Spara biderna dubbelt, på datorn och den externa hårddisken.

/PG

Ke.Li sa...

Det känns som om jag har hört detta förut? Typ, från systern som har bilder! Jag skickar vidare till Mannen, som är den som håller i det tekninska!

Sandra sa...

Åh, blir helt rädd när jag läser sådant här. Måste spara bilder och inspelningar på skiva. Förlossningen och Sigges första månader i livet vill man ju gärna ha kvar...på bild alltså...haha.

Tack återigen för presenten. Ringde dig men inget svar. Hinner vi ses till nyår? Ni skulle i väg om jag inte missminner mig.

Anonym sa...

Nu är det så här... Mannen tycker att han har ett alldeles utomordentligt system för att säkra foton mm. Jag har två årddiskar. En med operativsystemet och en som bara är för lagring. Jag räddade 99% av de 350GB som fanns på disken vi en totalt operativsystemskrash!! Jag tycker att det är ett bra facit! Jag hade dessutom räddat återstående procent om jag inte varit så snabb på att testa Vista! Gör inte det!! Vista suger och äter digitalfoton!!
Men.. jag har inte gett upp än. nu är datorn up'n'running igen och med en pinfärsk XP-installation. Vem vet, jag kanske kommer på hur jag ska rädda resterand ebilder såsmåningom... :)
/Mannen