söndag 30 december 2007

"Trägen vinner!"...

...säger svärmors sambo, efter att jag suttit med laptopen i knät i ca 45 minuter utan att ha kunnat logga in på bloggen. Jag måste erkänna att jag blivit en hängiven bloggare. Jag tycker inte om när tekninken fuckar och jag inte kan surfa som jag vill. Imorgon åker vi till fasta bredbands abonemang och de känner till min nya hobby. 10 minuters jobb där är vad 2 timmar tar här.
Igår var en dag fylld av mat och dryck, godis och apelsinris, lek och stoj. Kvällen slutade abrupt för Lilleman då han bet sin storasyster i ryggen. Efter en rejäl, om än dock sammanbiten, utskällning, åkte han i säng. Efter stor gråt ropar han på mig och hulkar fram "Tycker du inte om mig mer nu mamma?" Den bet, både på mamman och pojken. När man är 4½ år är det helt enkelt inte ok att lösa sina konflikter på det viset. Mamman såg rött och det har visst en viss effekt på sonen. Han vet när morsan menar allvar! Men jag kanske inte efterstävar frågan om han fortfarande är omtyckt...

Idag har jag tagit min lilla och sovit middag i 2 timmar. Det var hur gott som helst. Snart är det slut på sånna förmåner!

1 kommentar:

Tudorienne sa...

Näe min lille favoritkille! Moster älskar honom alltid, kan du inte hälsa det?