fredag 21 december 2007

Lite trött, men vid liv

Igår var vi först och klippte oss, Slarvan och jag. Jag ville gärna att Lilleman oxå skule få saxen i håret. Han vägrade tills Slarvan fick sprayfärg i sitt nyklippta. Sånt ville han ju oxå ha. "Då måste man klippa sig först", sa hårfrisörskan glatt...Och på den vägen är det. Fina inför julen är vi i alla fall.
Coophandlingen gick bra. 1 400 kr fattigare + en lunch för mamma och barn. Det enda som var lite jobbigt var att det inte fanns plats i vagnen för allt. Det var en balansakt att ta sig ut och in i bilen. Vi var hemma 45 minuter innan gästerna kom och det var ju lagom för att hinna duscha 3 barn, diska (det gjorde mannen), plocka upp varor, plocka fram ostbricka.

Idag är jag lite sliten efter att ha lagt sig sent och haft en hostig och snorig Lillis i sängen. Vi tog oss ner på stan i förmiddags, barnen och jag. Det var mycket folk, men riktigt lungt. Vi köpte fina jultulpaner och de sista klapparna. Vi var hemma igen vid 12.30. Efter lunchen krascade vi allihop framför en dvd och jag var det som somnade först.

Nu har Mannen kommit hem från sitt jobb och granen skall in och kläs. Slarvan längtar efter tomtar, men jag tycker ofta att julpynt är fulpynt och stretar emot in i det längsta. Andra får gärna ha det, bara jag slipper... Några få juldukar skall strykas och det var allt. Sedan har vi ett stort arbete franför oss med att slå in alla paket och rimma. Jag tror att det blir jag som slår in och Mannen som rimmar.

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Jag kommer snart, ska bara åka lite tåg först!

Ke.Li sa...

Välkommen!