måndag 10 december 2007

Pluspoäng

Ibland gör jag det enkelt för mig. Det behövs egentligen inte så mycket. Först tar jag hem några poäng för plättarna till lunch. Lilleman blir så glad att han skoj-svimmar på köksgolvet: "Det är ju min faborit!"
Sedan får han hjälpa till med avtäckningen av trappen. Slänga massa grejer i sopsäckar, fixa och dona. Det är faktiskt roligt att jobba tillsammans och jag tar ytterligare några enkla poäng."Du vet, jag är så här stark!"




För att riktigt cementera mitt goda föräldraskap för dagen, hämtar jag "gården-bästisar" att leka med efter skolan. Inte nog med det, så låter jag dem baka pepparkakor också. Till fikat blir det hembakt för hela slanten.

4 kommentarer:

Sandra sa...

Åh, min faborit. Underbart. Längtar tills Sigge börjar prata.

Fam Leijon sa...

Du kompisarnas favorit mamma idag. Tack för bakning med mina barn.

Stark och fri sa...

Du, jag saknar ord. Hjältestatus. Du hann väl till prisutdelningen av Nobels mammapris va? ;)

Tudorienne sa...

Ja vad säger man? Det är ju helt fantastiskt!