onsdag 19 december 2007

19 december

Sitter hemma hos mor & far och surfar runt lite. De 2 stora barnen är med morfar och hugger en julgran, den minsta, lilla sover på golvet nere i "Engelska rummet" (rummet där man dricker the, vin eller whiskey och läser böcker). Det är lugnt och skönt.

Imorgon kommer barnbidraget och då gäller det att ligga i. Jag och Slarvan skall klippa oss. Vi skall storhandla på Coop. Barnen får vara i lekrummet och sedan bjuder jag på fika i Cooprestaurangen! Det fattas toa och hushållspapper, blöjor, Havre Fras, duschtvål, julmat och vanlig mat, julklappar, födelsedagspresenter osv.

Imorgon kväll skall vi vara duktiga och sociala och bjuda hem några vänner på glögg och ostbricka. Det blir alltid lite fixat och trixat när man skall ha folk hemma.

På fredag är det meningen att jag och barnen skall handla de sista julklapparna inne i stan. Jag börjar fundera på om det är ett självmordsuppdrag, som om jag vore Kamakazipilot. Jag tror att en MC Donalds muta är i antågande!

Återkommer.

2 kommentarer:

Ninne sa...

Lämna barnen hemma!!! handla när din man kommit hem. Minns min färd genom affärerna med barn när jag skulle köpa sista Kreta-grejerna... Nu är inte jag hälften så rutinerad o pedagogisk som du men ändå.

Vår julklappsfärd gick super. Ett barn och 2 vuxna. Lagomt många att hålla reda på ett yrväder;)

Kram! Och stressa ner lite;)

Ke.Li sa...

Det är barnen som skall handla klappar till varandra och jag ÄR lugn. Det är bara det att alla andra på stan inte är det! Jag tänkte krydda lite med ett besök på systemet bara för att...