onsdag 26 december 2007

På väg hem

Nu är vi påväg hem. Vi står inte i farstun och trampar, men rent psykiskt har jag redan packat ihop och börjat bära ner till bilen.
Det gäller att samla ihop barnens julklappar, lillisens nappar och all tvätt som hamnat i olika sovutrymmen och i tvättstugan. I kylskåpet står det mat som skall med hem och vi får inte glömma gosedjuren. Sedan hem och packa upp allt, slänga i några tvättar och börja om från början. Då är det kusten som gäller och först umgänge med släkten i väst. Den 31:e skall vi raskt ner till bästkustens pärla och fira nyår. Efter ett lagom race, skall vi sedan hem igen och börja jobba. Jag har tagit semester 2, 3, 4 januari (innan jag ens hunnit börja jobba, ber jag om semester, det är fint det!). Den 7:e skall jag njuta av min sista föräldralediga dag och sedan drar det igång 07.00 på tisdag den 8:e januari.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, livet, livet i 100 knutar låter det som. Men jag är jätteglad att ni varit här!! Det har varit/är en jättemysig jul med alla. I em blir det tomt men lugnt och inte tråkigt heller . Allt har sin tid. Nu ska jag bara lägga in det här också.

Ke.Li sa...

Det gick väl som en dans!

Stark och fri sa...

Låter som en härligt späckad jul! Skönt att du inte behöver börja jobba direkt, det låter smart att börja med semester! ;)