fredag 14 december 2007

Lunchdags

Nu är klockan snart 12.30 och det är 45 minuter kvar innan barn skall hämtas på olika ställen. Nu är det dags för lunch. Jag hatar att laga lunch. Något tristare kan ju inte finnas!
Helst skall det gå fort och vara nyttigt, men vem orkar hacka, hacka grönsaker varje dag och sedan inte bli mätt. Jag överväger att skita i allihop idag och bre 2 mackor och ta en kopp kaffe. Men hur gott och nyttigt är det?
Det skall bli så gott att börja jobba, tänkte jag igår, för då slipper jag komma på vad jag skall äta + att jag slipper tillaga maten. Men sedan inser jag på att på måndagar är jag ledig, onsdagar börjar jag 12 (lunchen serveras mellan 11-12), fredagar börjar jag 12. Shit, det tar aldrig slut!

1 kommentar:

Tudorienne sa...

Kelda-soppa och knäckemacka är svaret på många frågor.