lördag 4 april 2009

Bättre nu

Efter att ha gnällt halva dagen känns det bättre nu. Mannen har just smutsat ner hela nerdervåningen när han borrade sig igenom betongbjälklagret för de nya rören till köket.
Vad gör väl det? Jag hade ju bara städat hälften...
Mannen är lite stressad över att han inte kommer någonvart med köket och funderar på att ställa in sitt påskfirande på kusten. Vi får väl se om jag kan få honom på bättre tankar. Att fira påsk utan Mannen är faktiskt inte hälften så roligt som när han är med.

Eftersom jag var så uppstressad av allt jag ville få gjort ställde jag mig och tvättade av barnens vinterstövlar. Det kanske inte var prio 1, men jag blir lätt sån när jag är stressad: fokuserar på fel saker.

Nu skall jag hoppa i duschen och sexa upp mig så gott det går och åka till Lejonen och äta fisksoppa. Ses på andra sida en lätt lördagsberusning!

2 kommentarer:

Monica sa...

En tur till västkusten gör nog bara gott för "köksarbetet"...
Du och Maken är kanske sugen på en ny ABBA SingStar-natt.....
Ha en trevlig helg!

Ke.Li sa...

U bet, baby!