torsdag 2 april 2009

Nu vet jag steg 1

Steg 1:
Söka Kompletterande lärarutbildning för undervisning i yrkesämnen 90 hp.
Den går på halvfart i 6 terminer.
Om 3 år är jag färdig alltså!
Shit!
Det är länge.
Men jag har tid.
Jag är ung.

Tillägg: Nu har jag även sökt en distansutbildning på Högskolan i Kalmar: Lärarutbildning på distans för verksamhet inom gymnasieskolans yrkesförberedande program, Barn och fritid 90hp Blandade tider, Internetbaserad distansunderv, Halvfart (50%), Utbildningsprogram, Högskolan i Kalmar, Kalmar

4 kommentarer:

Anonym sa...

BRA! Go for it!
Du har tiden för dig.
Ma

Sandra sa...

Vilka ämnen?

Ke.Li sa...

Det var allmänt och sedan kunde man nicha sig. Den i Kalmar är riktad mot barn och fritid. Det är ju då jag kan tillgodoräkna mig mest. Gymnasiet är det ända stället jag skulle kunna tänka mig att jobba som lärare.
På låg och mellan trivs jag bättre som min roll som pedagog.

Tudorienne sa...

Skitbra!