onsdag 22 april 2009

Matlagnings- och charmkurs nästa?

Lilleman vill flytta hemifrån.
Han vill bo hos bästisen Stefan.
"Kan jag inte få flytta?"
"Nej. Jag vill att du skall bo hos oss."
"Men när jag blir etta nolla, då kan jag väl få flytta dit?"
"Nej. Kanske när du blir 18, etta åtta. Du får du bestämma själv var du vill bo."
"Etta åtta! Etta åtta! Det är ju jätte länge dit."
"Men varför vill du flytta till Stefan?"
"Dom har så god mat och är så snälla."
(Oj, den bet!)
"Äter inte vi god mat?"
"Mamma, hon bakar bullar och vi dricker saft och dom kan också göra Carabonara."
"Får jag ta med Xboxet, när jag flyttar?"
"Nej, xboxen stannar hos oss."
"Okej då, då får jag väl komma och hälsa på er ibland då."

2 kommentarer:

Chrissan sa...

De är för roliga de små liven! ;)

Tudorienne sa...

Men ... han är ju en mammagris?