onsdag 8 april 2009

Ikväll höll jag på att smälla med bilen.
Jag kom på leden och en bil med väjningsplikt kör rätt ut.
Jag hann bromsa och föraren i den andra bilen också, men hon stod mitt ute på vägen när hon fick stopp.
För en sekund blev jag skit arg!
Djälva idiot och annant otrevligt.
Tills jag såg vem jag höll på att smälla med.
Ingen jag känner eller vet vem det är, men jag känner henne ändå, för det kunde varit jag:
Stressad
Bilen full med ungar
Vardagkväll
Köpcentra 3 dagar innan påsk

Det kunde ju varit jag.

3 kommentarer:

Chrissan sa...

Vilken tur att inget hände!
och ja...ibland är man lite distraherad när man kör...av diverse medpassagerare.;)

En Lisa... sa...

Fint skrivet!

Ungefär samma hände oss för ett par år sedan. En annan bilist missade väjningsplikten och körde på oss där bak (vi körde turligt nog kombi).
Jag rusade ut med adrenalinet pumpande men när jag såg att det var en äldre kvinna som såg sååå olycklig ut blev jag snäll igen.

Stort grattis till kursbetyget!

Tudorienne sa...

Gud så skönt att det inte smällde för du får inte smälla.