måndag 20 april 2009

Semesterplaner

En ny bloggrunda gör mig semester stressad...
Jag har ansökt om semester v. 27 - 31. Jag vill egentligen vara ledig v. 32 också, men då kommer alla nya 6 åringar och det är jag som sköter deras inskolning. Jag har bestämt att Mannen skall vara ledig då, så att barnen får 6 veckors ledighet. Det tycker jag att de behöver.
Planer?
Inga direkt. Tjejhelg v. 26 i Falkenberg, en resa med min familj en vecka ungefär och ett bröllop.

Vi satt här en kväll och jag undrade om Mannen visste någon park i södra Sverige som vi inte besökt. Vi kom inte på något, men sedan tykte vi att Dalarna lät mysigt. Säkert är att det inte blir tält. Så nu skall jag googla Dalarna. Lite Zorn, Larsson och lite Falun. Det kan väl gå? Finns det någon park i Dalarna tro?

Återkommer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Finns Orsa Grönklitt, och Leksand sommarland, har inte varit där sedan jag var barn (i orsa alltså)så jag vet inte hur det är direkt... Leksand är bra, det vet jag...
Själv kommer jag från Säfsen som är en mycket vacker plats på jorden (södra dalarna).... se mer på www.safsen.se

Ke.Li sa...

Åh, tack! Input är aldrig fel! Speciellt inte när man vet vad man pratar om. Skall gensat kolla Säfsen. (Vilket man annars förknippar med vintersemester. Jag gillar att vara tvärtemot!)

Anonym sa...

Min jobbarkompis har varit i Leksand på deras sommarland. Hon rekommenderade det VARMT. Jag blev skittänd på att dra dit min familj men vi har inte hunnit än. Jag vill göra en Siljan-runt.

Du kanske inte var med släkten i rättvik? Men de hade ett bra badland också. Dalarna är på!

Kram Stina