måndag 27 april 2009

Vi snackar 50 000 papp - minst

Okej.
Jag erkänner, det var jag som absolut ville ha den Röda Boss från EM vi köpte 2001/2002.
Jag gillar fortfarande idén på den röda soffan, men det är inte lika häpet längre lixom.

Det var jag som absolut villa ha en amingsfåtölj 2000 innan Slarvan skulle födas.
Vi hittade 2 på Antikladan i Håby för 500 kr styck. Jag har varit lycklig i många år över dessa fåtöljer, även om jag har länge tyckt att de behöver kläs om. Nu vill jag ha fåtöljer som inte är så stora och höga. Dom gamla skymmer sikten.

Soffbordet vi köpte på IKEA på 90-talet byttes i mitten av 20-talet ut mot 2 Lackbord för 99 kr i björkfaner. Varför? Det var definitiv min idé, som jag fullföljde, givetvis.

Ryamattan som jag ville köpa julen 2007 har fortfarande inte hittat hem till oss. Hur kommer det sig?

Nu vill jag ha nytt - allt!

Soffan lär gå på minst 15 000.
2 nya fåtöljer IKEA Stockholm.
Nytt satssoffbord Mona från Mio.
Ny platt tv och en ny liten mediamöbel med glaslucka.
matta

3 kommentarer:

Tudorienne sa...

Det var nog nån gång igår som jag insåg att det är dags för oss med ny soffa också, men jag har faktiskt inte haft tid att säga nåt till min sambo. Jag tar't ikväll.

Ninne sa...

jag har redan hittat min nya soffa, lilla signe. billig också och liten o smidig. i vårt stora vardagsrum kan man enkelt klämma in 3 st eller 2 o några fåtöljer.

men jag väntar tills alla bebisar spytt klart och tills maken också fattat att det är möblerna för oss...

Ninne sa...

by the way är inte ni mitt uppe i köksrenovering - hehe lätt att hitta 50 papp som inte behövs då...!