lördag 19 december 2009

Att leka med döden

Idag har vi shoppat.
Mannen, jag och våra tre barn.
Som upplagt för total katastrof.
Men vi har lärt oss.
Korv med bröd till alla med jämna mellanrum, så löser sig det mesta.
Först EM för att hämta soffbordet som kommit.
Sedan Leksaksladan och köpa julklappar till barnen.
Efter det Fabriksförsäljningen av godis, där det blev julgodis som skall matcha mitt fat: mintkyssar!
Sedan tar vi vatten över huvudet och åker till nya shoppingcentret. Där de måste ha parkeringsvakter för att det inte skall bli kaos.
Där hittar vi i alla fall nya vinterstövlar till Slarvan, jag får byta Tovans trasiga julklappstights på HM och BR leksaker. Maxi höll jag mig ifrån, vis från förra helgen.
Sedan in på Coop för att handla mat. De har inte hälften så många kunder som Maxi, så där kan man ledigt strosa runt sitt varv.
Efter det var vi klara.

Inte ett bråk. Inte en tår. Inget tjat.

Nu har vi svullfikat, för det var vi värda!

Inga kommentarer: