söndag 13 december 2009

Slappar söndag

Vi vaknade sent, även barnen.
Vid elva, halv tolv fick de stackars liven frukost.
Sedan var vi tråkiga föräldrar och sa att tv-spel, dator och tv fick vila.
Och herreguud!
Att leka, det är svårt och tråkigt...
Jag fick mitt första frispel.
Sedan gick dom ut.
Det gillade jag och ville belöna dem för gott initiativ genom att bjuda på glögg och pepparkaka.
Till det spelade vi tre sällskapsspel. Hela familjen.
Det har inte hänt sedan semestern.
Jag totalägde på Barnyatzy, men fick tokdäng i memory och UNO av Mannen.
Sedan tyckte jag att marsipangodis var en bra idé.
Det var det inte.
Runt doppandet i mörkchoklad fick jag spel 2.
Sedan städade jag av köksgolvet i ren ilska.
Slarvan fick låna datorn och lyssna på julmusik i mitt headset.
Det innebat endel gnäll från barnen utan headset.
Jag får spel nr. 3.
Nu har vi ätit och alla tyckte att baconlidadkyckling var toppen gott.
Tur för dom!
Kommer spel 4 vid läggning?

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Underbart familjeliv låter det som!

Ninne sa...

*flinar*