tisdag 15 december 2009

O fy fan

Jag lever!
Men fan, vad nära det var att jag strök med runt 13 i dag så där.
Efter att ha tryckt i min 2 bitar gräddtårta, så kom det, som ett brev på posten.
Det kom snabbt som fan och inom 5 minuter trodde jag att jag skulle:
1. spy
2. svimma
3. svimma och sedan spy
4. dö
Jag stapplar bort för att dricka ett glas vatten, för det brukar syrran göra vid sina känningar, men det kanske var lite sent i mitt fall. Sedan letade jag efter Sanna, hon skulle hjälpa mig, men hon var ute. Då viker jag mig dubbel inne på mina kollegors arbetsrum och kvider: "Hjälp mig!".
Och det gjorde dom.
Tog över mina arbetsuppgifter, skjutsade mig hem.
Efter en värktablettsup och 3 timmars sömn är jag snart mig själv igen.
Gallstensanfall mina vänner, gallsten.
Den djäveln ska ut.
Ut ur min kropp, för detta är något av det värsta jag upplevt.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Ohfy, det här låter illa. Stackars dig!!!! Nej, som sagt den ska väl ändå bort...
Kram Lena

Ninne sa...

AAAHHHHH!!!
Vi kräver operation nu! Den här julen kan bli veckan då du tuggade på ett salladsblad:-)

Ke.Li sa...

Det kanske inte vore så fel egentligen...

Ninne sa...

Lägg av, jag har ju gjort amerikansk chokladfudge, polkagrischoklad och wienernougat. Och glöm int elaxen och ostarna! Du har inte tid med gallsten.

Ke.Li sa...

Tyvärr hinner dom nog inte få ut den innan jul. Kanske hinner jag med ett ultraljud....

Stark och fri sa...

Uschiamej, stackare. Bli sjuk på jobbet också, tur att du har kollegor. Bra såna.

En Lisa... sa...

Hu!

Tudorienne sa...

Mn gud Ninne vad du har jobbat!

Ja sis, du har alla mina tips nu. Ta hand om dig och känn efter ordentligt innan du går till jobbet.

UlGu sa...

Du får dricka snappsar till den feta maten i jul, det kanska hjälper.
Kram

Suzan sa...

åhnej!! krya på dig!!

Madlar sa...

Aj, gallbesvär i juletid! Vad ska du äta för slags julmat? Kokt torsk o te?