tisdag 8 december 2009

Orosmoment

Min son är sjuk.
Feber.
Hosta.
Andas konstigt, det låter som Darth Vader.
Det tycker jag inte om.
Jag blir orolig.
Hade han inte tagit sprutan, så hade jag varit 100 på influensan.
Jag vill helst vara hemma med honom själv, eftersom jag är så orolig.
Jag vill ha koll.
Stenkoll.
Sån är jag.
Imorgon är det min tur att vabba.

Då kommer jag att ha koll.
På febertoppar, vätskeintag, klockslag för feberdämpande.
Och om han andas, det skall jag ha stenkoll på.
Kanske skall vi mysa med de 2 filmerna jag köpte till min sjukling på Coop på vägen hem ikväll.
Imorgon kanske jag inte har tid med er, eftersom jag kommer springa här med saft, örontermometer och fjärrkontroller.

2 kommentarer:

Ninne sa...

Jag tyckte det var bra att du släppte in mannen i kontrollklubben! Krya på sig Lilleman!

Lisa sa...

Vill ju inte vara ond eller så, men det är nog bra med kontroll, glöm inte att sprutan inte ger ett 100% skydd. Krya på honom, saft och film och något gott (läkerol) efter äcklig medicin kan bota det mesta!