onsdag 30 december 2009

Sumering av året i en lista

Summering av året 2009. Stulen från december 2007, men något förkortad.

1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag var på semester på tyska ön Rügen. Jag fick ett gallstensanfall. Åkte till akuten med mig själv.

2.Höll du några av dina nyårslöften?
Jag ger aldrig nyårslöften.

3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min lillasyster fick en flicka. Åsa fick en Bonnie, men annars har det varit lungt.
Tillägg: Jag glömde en baby. Lovisa fick en Eve.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, tyvärr. En barndomsvän, kan man säga.

5.Vilka länder besökte du?
Tyskland och Danmark.

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
En gallblåsa bortopererad. Lite mer tid för mig själv.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Min födelsedag den 29 november.

8. Vad var din största framgång 2009?
X antal VG på mina studiekurser.

9. Största misstaget?
En hel del, men inget som sticker ut.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, gallan. Men annars inget. Jag blev inte sjuk av svin-sprutan heller.

11. Bästa köpet?
Ryamattan

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Husrenoveringar och det är fortfarande det som kostar mest!

13.Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag har nog varit glad hela året bortsett från några mindre huggormstendenser, då och då.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Pokerfejs

15. Hur tillbringade/tillbringar du julen 2009?
I hemmet.

16. Bästa boken du läst i år?
Oj, oj, oj. 2009 är året jag förälskade mig i Peter Robinsson.

17. Något du önskade dig och fick?
Studieresultat.

18. Något du önskade dig men inte fick?
5 000 kr i löneökning. En egen bil.

19. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Vred mig i magsmärtor. Åt sparrissoppa när de andra åt smörgåstårta.

20. De bästa nya människorna du träffade?
Syrrans S.
Carola, Anki och Conny, mina pluggpolare!

2 kommentarer:

Sus sa...

Jag kanske snor den där..ja inte dina svar då =)

Ke.Li sa...

Varsågod!
Den är givetvis stulen i sin tur...