måndag 28 december 2009

Sanslöst?

Letade vinterjacka idag i 5 minuter på Intersport.
De hade ingen jacka jag var intresserad av.
Jag tycker nämligen inte att det är snålt att inte köpa en jacka för 2 800 kr på rean.
Jag tycker det är sanslöst att göra det.
Det är nämligen så att jag har på mig min jacka. Jag åker buss, tar en fredagscigg och leker med smutsiga barn med jackan på mig.
Ge mig en varm jacka för 1000 lappen så är jag mer än nöjd och har lagt ut mer på ett klädesplagg än vad jag någonsin gjort!

Är det bara jag som inte är sanslös?

3 kommentarer:

AnnaSv sa...

Helt sjukt hur dyrt det är! Jag köpte en Didrikson-jacka för 1100 kr i höstas. Den var tillräckligt dyr och den funkar trots att det är kallt. (Jag har en dyyyyr Peak-jacka oxå som är gjord för polarklimat eller något, den väger typ 50 kg och den hade jag aldrig köpt själv. TOKDYR!)

Tudorienne sa...

Jag är inte heller sanslös.

Ninne sa...

Ja det är sanslöst. SANSLÖST!
Men det är också dags att du halar upp tusenlappen och plussar på en femhundring och köper en fin jacka. Inte för att det är nåt fel på den gamla utom dragkedjan då men att det är en helt ok summa för en jacka till 34-åringar.