torsdag 3 december 2009

Mamma!

06.50
Sovmorgon
Viskandes: "Mamma! Vi vill öppna våra paket. Mamma, mamma! Är du vaken? Vi vill öppna våra paket."
En trött mor masar sig upp. Eftersom jag var en idiot och sa att det var jag eller Mannen som skulle ta ner paket. Jag vill inte att Lillisen skall knyta ner alla paket och ha julafton redan den 5:e.


07.10
Fortfarande sovmorgon, men nu redan förstörd. Och jag har hunnit ner i tvättstugan.
Skrikandes: "Mamma! Vi vill ha vår choklad! Får vi ta vår choklad? Mamma! Mamma! Choklad!"
Okej, det får dom hjälpa sin lillasyster med. Äter hon upp chokladen den 5:e så må det vara hänt.


08.32
Lillisen: "Jag vill ha paket emamma. Jag vill ha chockolad emamma!"
"Du har redan fått idag, nu får vi vänta tills imorgon."


08.41
Lillisen: "Jag vill ha paket emamma. Jag vill ha chockolad emamma!"
"Du har redan fått idag, nu får vi vänta tills imorgon."


Men i år räcker 2 gånger och inte ett enda kasta-sig-på-golvet-skrika-primalskri-djävla-tok-utbrott. Så visst har vi kommit en bit påväg. Min Lillis och jag.

1 kommentar:

Madlar sa...

Kalender vill de ha men de har iaf slutat med morgontjatet men det är klart, de är nu 16 o 19 år ;)