måndag 1 februari 2010

Blä.

Vid kvällsmaten deklarerar Lilleman att han har ont i magen och känner sig konstig.
Hm. Inte bra.
Verkligen inte.
Han är den i familjen som brukar spy och härja. Om någon åker på det, så är det han, i vår familj. Så nu har jag bäddat i gästrummet, vägg i vägg med vårt sovrum och täckt in rummet med plastad frotté. Om jag gör noggranna förberedelser så blir det nog inget, eller hur? Hinken och handduken redo vid soffkanten. Bara han inte spyr på min älskade ryamatta, det skulle kännas väldigt jobbigt.
Magåkommor är den värsta skit jag vet. Alla kategorier. Löss är också jobbigt, men kräks och oron att bli smittad är hemsk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det bara är en förkylning som rör sig i magen!
/Lena

Chrissan sa...

Usch och fy!
Magsjukan verkar härja runt lite här och var. Än har vi iaf sluppit.

Ke.Li sa...

Än så länge är det lungt, men jag tar det säkra före det osäkra...