fredag 26 februari 2010

En vanlig morgon hemma hos mig

07.21
Jag znoozar för 4:e gången.
Mannen är uppe sedan länge och stökar och bökar i köket. Äter frukost.
Barnkanalen står på och minst ett av de stora barnen är uppe. Ligger i soffan och kurar under en filt.
Jag hör hur Lillisen klättrar ur sängen. Hör hennes sömndruckna steg.
"Hej pappa! Godmoron!"
Jag kan se henne framför mig, håller handen framför ögonen, för att skydda sig mot ljuset.
"Godmorgon"
Sedan hör jag hur de småpratar.

Mannen går ut till barnen i soffan och säger hejdå, "vi ses i eftermiddag".
"Och idag har vi skridskodag!", säger Lilleman.
"Va?"
"Skridskodag!"
"Idag?"

Och med ens är mamman uppe ur sängen.

3 kommentarer:

UlGu sa...

Vad glad jag blir när jag förstår att jag inte är ensam om att fixa grejer i sista minuten när det är skolaktiviteter.
Ha en skön helg
Kram

Stark och fri sa...

Haha, och jag som hittade en skridskolapp i ryggsäcken när jag skulle lägga ner frukten! Det var snabb tempoökning då... :)

Ninne sa...

haha!!!