fredag 12 februari 2010

Min lilla kärlek i Värmland

Min systerdotter ringer i reklampausen till Let´s Dance.
Hon meddelar att hon numer kan stava till A-P-A.
Jätte stolt och förklarar hur det gått till, via dataspel. Man trycker på korven, då skriver man ord. Ja, ni fattar. Korv.

Vill du prata med någon mer?
"Mormor"
Mormor är nog hemma hos sig. Vill du prata med någon annan i min familj?
"Nää."

Vad har du ätit till middag då? frågar jag.
"Kött, sås, mamma åt sparv och stekt potatismos."
Vill mamma kanske prata?
"Ja, kanske...", klick!

3 kommentarer:

Tudorienne sa...

Kort och koncist.
Vad duktig hon är!

Ninne sa...

Haha! Tur att du svarade för det var viktigt att få berätta för dig. Det började med att hon sa till mig att hon kunde stava apa: A_P_A.
Hon fick massor med beröm då kom hon genast på att ringa runt till halva släkten och berätta samma sak:-)

Anonym sa...

Ha, ha så underbart. Barn är för goa!!!