tisdag 2 februari 2010

Idioti!

Någonstans mellan Musikskolan och Willys parkeringshus, slår det mig: Jag är fan inte riktigt klok! Normala människor gör inte så här mot sig själva eller sina barn. Dom meddelar barnet i fråga att fiollektionen kan du fet glömma, 18.00 tisdag kväll, 25 minuters promenad, en mamma, utan bil + 3 barn. Alla är hungriga och trötta.
Men inte jag. Jag har betalt dyra pengar för hela musikskolagrejen och då skall ungen gå!
Kosta vad det kosta vill. Tyvärr kommer det innebära endel kostnader för taxi. Jag funderade allvarligt på att ringa efter en, så vi slapp gå hem. Men det var billigare att köpa Twix och lova en bussresa, trots att stationen ligger på halva vägen hem... Men ikväll var det sista gången. Sista. Punkt.

5 kommentarer:

Tudorienne sa...

Ja jag hade inte gjort det en enda gång.

Anonym sa...

en stor fin bil till dig tycker jag vore en bra början.
/Sara

Sus sa...

Så länge barnen tycker att det är värt det kan man pulsa.
Men annars är det bara att lägga ner.

AnnaSv sa...

Skulle kunnat vara mitt eget inlägg!

Ke.Li sa...

Värt det? Jo, hon som skall spela tycker att det är värt det. Men de andra två? Inte så mycket kanske!