torsdag 25 februari 2010

Torsdags funderingar...

Idag var det min sista arbetsdag innan min månad av tjänstledighet och VFU (verksamhetsförlagd utbildning). Jag skall vara på en av gymnasieskolorna i min kommun.
250 meter ifrån dörr till dörr. Det får snöa hur mycket som helst. Jag kan krypa dit på en kvart!

På torsdag är det dags att lämna in bilen för att få kupévärmaren lagad.
Vi skulle fått den lagad i december. De skulle bara beställa hem delar och ringa oss.
3 månader. Hm.
Det här är ju en vinter när fjärrstyrd kupévärmare hade varit skön att ha, eftersom man inte behöver skrapa några rutor och sån skit.
Så jag vill meddela att på fredag nästa vecka kommer våren slå till med full kraft och inte en minusgrad så långt ögat når.

1 kommentar:

En Lisa... sa...

Mycket säkrare prognos än SMHI!