torsdag 18 februari 2010

En lista - precis vad jag behöver!

Underbar boklista från en Lisa, Ninne och Lisa!

Som läsare är jag: Periodare

Som bloggare är jag: personlig, men inte privat.

Senast lästa bok: Leif GW Perssons "Den som dödar draken"

Senast köpta bok/böcker: Vargbröder, del 5 i julklapp till dottern.

Favoritförfattare: Jag har massor, både svenska och utländska. I urval; Peter Robinson, Karin Fossum, Nick Hornby, Marian Keyes, Kajsa Ingermarsson, Jan Gulliou mfl.

Favoritdeckarförfattare: Peter Robinson

Jag läser allt av: Den författare som jag precis upptäckt! Det har varit massor under åren. Jag sträckläste alla Robinsons böcker våren 2009. De som inte utgivits på svenska plöjde jag igenom på engelska.

Jag läser helst inte (genre/författare): Fantasy

Vid hyllan för fackböcker letar jag: trädgårdsböcker och böcker om GI.

Förutom svenska läser jag gärna: på engelska

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Åsa Larssons "Till dess din vrede upphör"

Högst upp på min bok-önskelista just nu står: Jag har inte läst Arn-serien, Stockholms-serien av Fogelström eller böckerna av Anna Jansson.

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Elsa Beskow.

2 kommentarer:

UlGu sa...

Anna Janssons böcker kan du låna av mig, jag har nog alla utom den sista.
Kram

Ke.Li sa...

Tack!
Det känns skönt att ha bra böcker på lut, när jag inte hittar något bra att läsa!