torsdag 2 december 2010

Att nojja mitt i natten är aldrig sunt

Mannen skulle ta sig hem från Finland trots Finnairs strejk. Han skulle flyga sent till Arlanda, för att sedan ta ett flyg till Landvetter, där han hade bilen, för att efter det ta bilen hem. Han skulle vara hemma vid midnatt. Jag vaknar till vid 02.08 och upptäcker att sängen bredvid min är tom. Efter ett tag inser jag att jag måste ringa och kolla var han är och förnimmer en sms signal i insomningsfasen. 3 sms talar om att han blivit sittande på Arlanda i 4 timmar och att han landat på Landvetter 00.58. Vid 03 kommer han hem och jag har inte sovit på hela tiden och trots att han nu är hemma har jag svårt att komma till ro. Vid 03.30 tittar jag på klockan sista gången.

Jag var trött redan innan.
Idag är det no mercy...

1 kommentar:

Ninne sa...

Fy stackars dig. Och stackars mannen också. LÅter som att ni behöver vila upp er på badhotell snart:-)
*kram*