fredag 10 december 2010

Hål i huvet´?

Jag skall läsa en kurs till i vår. Entreprenöriellt lärande i skolan, 7,5 hp från Högskolan i Jönköping.
Hur dumt är det?
Jag jobbar 75%, studerar 50% på yrkeslärarprogrammet och skall under våren och sommaren även göra mitt examensarbete på 15 hp. Och så nu den lilla sjuochhalvan på distans.

I höstas blev jag så djävla orolig att jag inte skulle kunna få något jobb som lärare på Barn- och fritidsprogrammet att jag i rent panik sökte den här kursen. I Gy 11 kommer nämligen Entrepenörskap löpa "som en röd tråd" på gymnasiet. Jag vill ju gärna kunna konkurera om ett bra jobb. Eller ett jobb överhuvudtaget. Just nu skulle det räcka att få jobba som vaktmästare på gymnasiet bara jag kommer dit...

Jag blev i alla fall antagen och det är väl alltid något. Jag är ju någonslags messerschmitt i antal högskolepoäng och trots det har jag ett uselt betalt jobb och just nu utbildar jag mig till något där det inte finns jobb. I like how I think...

Men jag lever under devisen; Det ordnar sig alltid.

Inga kommentarer: