söndag 19 december 2010

Sunday rest?

Redan igår deklarerade Mannen att här skulle det städas. Ingen julgran, ingen tomte innan det var dammsuget och svabbat överallt. Vi skulle börja nere och jobba oss upp. Men, läser han inte min blogg?

Tillägg: Hela huset dammsögs och svabbades, toaletterna och badrummet städades, 2 tvättmaskiner tvättades och hängdes. Tvätthögen i badrummet bars ut till alla olika garderober. Slarvans garderob rensades ur. Jag gjorde 5 matlådor, rullade 35 köttbullar, gjorde 2 olika sorters risbräck, barnen dekorerade pepparkakor. Jag läste 2 böcker för Lillisen ur dagis bokpåse. Vi tittade på Farsan ihop. Vi kollade på handbolssfinalen. Vi tog in granen och klädde den. Vi myste med glögg. Barnen julpyntade sina rum och jag ställde ut mina 7 tomtar på väl valda ställen. Vid 21 satte vi oss i soffan Mannen och jag och tittade på Avatar. Det var ju en kärleksrulle! Den var bra.

Inga kommentarer: