lördag 18 december 2010

Vad som händer inombords när man helst vill skrika: Men för helvete!!!!

Följande senario utspelar sig på eftermiddagen idag.
Dansuppvisning för Slarvan. Något vi betalar dyra pengar för att gå och se. Typ 80 kr/vuxen och 60 för barn. Vi har tvingat med oss Lilleman, som hellre vill vara hos en kompis.

Första akten är en timme lång och följs av en 20 minuters paus. 25 minuter in i andra akten är det dags för det vi väntat på. Vår Slarvas hiphop grupp skall franmföra en dans på ynka 2 minuter. Precis när Slarvans dansgrupp går upp på scenen ställer sig 2 personer upp 4 rader fram. Dom står och står. Dom står så att dom tänker Slarvan perfekt. När väl dom sätter sig ner så ställer sig ett par upp på raden framför mig och täcker hela dj----la scenen. Jag håller fullkomligt på att gå upp i atomer. I nästan 2 timmar har jag väntat på 2 minuter, som krymptes ner till 1 minut på grund av feta arslen och ryggar. Jag var och är fortfarande vansinnig!

Mannen har blandat en drink och jag mer eller mindre sveper en vodkacranberries.
Eller som fyllot i Dilledagboken skulle sagt: Mig djävlas man inte med...

2 kommentarer:

ninne sa...

men visst är han ett roligt fyllo?
allvarligt skulle du ha rutit åt dem att slå ner arslena på stolen alt nitat dem efteråt. Fan, jag blev sympatiarg nu...!

Tudorienne sa...

Jag har inte börjat läsa än, men jag ska. Hoppas att du slog ned dem!