fredag 31 december 2010

Årskrönika

Årets lista. Samma som förra året. Och året innan det. Och året innan det.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag fyllde 35 år. Bytte preventivmedel. Blev bilägare. Tog in offerter på badrum.

2.Höll du några av dina nyårslöften?
Jag ger aldrig nyårslöften.

3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min storasyster fick en underbar liten flicka.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5.Vilka länder besökte du?
Danmark.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
En gallblåsa bortopererad. Lite mer tid för mig själv.

7. Vad var din största framgång 2010?
Att jag har tagit mig igenom VFU perioder, studier, Mannens jobbresor och min situation på jobbet.

8. Största misstaget?
En hel del, men inget som sticker ut.

9. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Några gallstensanfall. Men annars har hela familjen varit sjuktligt friska, om man säger så.

10. Bästa köpet?
skoda.li

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Bilen

12. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag har nog varit glad hela året bortsett från några mindre huggormstendenser, då och då.

13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Oscar Linnros "Från och med du", Shakiras "Waka waka".

14. Hur tillbringade/tillbringar du julen 2010?
I hemmet.

15. Bästa boken du läst i år?
I år upptäckte jag Marie Hermansson, Giles Blunt och tog mig an Marie Jungstedt. Men den boken som ändå är en av de bästa är Alex Schulmans "Skynda att älska". Kanske för att jag blev så förvånad av den.

16. Något du önskade dig och fick?
En resa till The Reef i Fredrikshamn.

17. Något du önskade dig men inte fick?
Ett nytt jobb.

18. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jobbade.

19. De bästa nya människorna du träffade?
Träffade jag några nya personer? Det får bli min systerdotter.

Inga kommentarer: